Астрономи побачили вибух зірки-зомбі

• Група vkontakte:

2Астрофізики з США і Данії виявили нового кандидата в наднові зірки типу Iax. Раніше подвійна зірка недостатньо яскраво проявляла себе, однак після вибуху вчені побачили її другу компоненту — наднову, що утворилася після вибуху білого карлика. Фахівці в НАСА назвали другу компоненту подвійної зірки — білий карлик — зомбі через її перетворення в наднову, що супроводжується різким збільшенням яскравості.

Результати свого дослідження вчені опублікували в журналі Nature, а коротко з ними можна ознайомитися на сайті НАСА.

Наднова, що отримала назву SN 2012Z, знаходиться на окраїні батьківської галактики NGC 1309 на відстані 110 мільйонів світлових років від Землі. Вченим вдалося отримати знімки подвійної зірки до і після вибуху в ній наднової, відзначає Лента.ру.

Зображення системи були отримані на Ликской обсерваторії, що належить Каліфорнійському університету в Санта-Крузі, і за допомогою орбітального телескопа НАСА «Хаббл».

Новий тип наднових, що отримав назву Iax, відноситься до групи тьмяних зірок з типу Ia. Група Iax утворюється з подвійної зірки: системи пов’язаних білого карлика і старого червоного гіганта. Білий карлик має масу, як правило, порівнянну з масою Сонця, і розміри в сотні разів менші його.

Старий червоний гігант являє собою зірку, в якій майже не залишилося водню і переважає гелій. Білий карлик витягнув речовина з червоного гіганта, що призвело до збільшення маси першого. Через деякий час, накопичивши достатньо маси для своїх розмірів, білий карлик вибухнув.

Вчені в 2015 році планують продовжити використовувати телескоп «Хаббл» для спостереження за об’єктами в галактиці NGC 1309.