Астрономи проаналізували склад атмосфери гарячих Юпітерів

Астрономи вперше проаналізували хімічний склад «гарячих Юпітерів», газових гігантів з температурою близько двох тисяч градусів. Результати аналізу, проведеного за допомогою спектрометра космічного телескопа «Хаббл» розійшлися з теорією: деталі наводяться всообщеніі університету Ексетера з посиланням на доповідь учених на Національному астрономічному з’їзді 5 липня.

У своїй роботі дослідники скористалися виграними торік правом провести 200 годин спостережень за допомогою космічного телескопа «Хаббл». Інструмент направили на вісім зірок, поблизу яких раніше виявили планети-гіганти з орбітами малого радіусу. Температура атмосфер цих об’єктів становила від однієї до трьох тисяч градусів Цельсія і раніше спектральний аналіз «гарячих Юпітерів» на систематичній основі не проводився.

Попередні дані показують, що теорія, пророкує склад газової оболонки розпечених планет, виявилася не зовсім вірна. Вчені не змогли виявити на одній з планет оксид титану, який повинен був виявиться у верхніх шарах атмосфери, але зате підтвердили наявність перегрітої водяної пари як мінімум на двох планетах. Відсутність оксиду титану вказує на меншу швидкість вітрів в атмосфері, які виносять цей газ з глибинних шарів, так як без активної циркуляції газ з великою молекулярною масою повинен опускатися вниз, за ​​межі доступної для спостережень зони.

Оксид титану був цікавий вченим тим, що здатний ефективно відбивати випромінювання (на Землі він зустрічається у твердому вигляді і його використовують для виробництва білої фарби) і формувати шар, який грає важливу роль у фізиці всієї атмосфери в цілому. Розбіжність спостережень з моделями змусить внести в моделі певні корективи, які дозволять краще уявити процеси всередині «гарячих Юпітерів».