Астрономи пророкують на вівторок «астероїдне затемнення»

• Група vkontakte:

Астероїд 2012 XE54 розміром близько 40 метрів, відкритий в рамках американського проекту Каталіна в неділю, у вівторок пролетить по сусідству з Землею на відстані 224,9 тисячі кілометрів — приблизно вдвічі менше дистанції до Місяця, свідчать дані, опубліковані на сайті НАСА.

Астероїд 2012 XE54 був вперше виявлений на знімках американського огляду (проекту по «патрулювання» неба в пошуках астероїдів та інших космічних об’єктів) Каталіна, зроблених близько 09.00 (за київським часом) в неділю.

Пізніше відкриття було підтверджено обсерваторією угорського університету Сегеда, і японської обсерваторією Моріяма.
Об’єкт був віднесений до класу аполоновских астероїдів — типом малих планет, орбіта яких знаходиться «зовні земної і перетинає її в самій віддаленій від Сонця точці.

Розмір астероїда, за оцінками астрономів, може становити від 15 до 50 метрів. У 16.53 за Гринвічем 11 грудня він пролетить на відстані 0,0022 астрономічних одиниць від Землі, що складає близько 224,9 тисячі кілометрів або 0,58 середніх відстаней між Землею і Місяцем.

Згідно з розрахунками астронома Паскуале Трікаріко (Pasquale Tricarico) з американського Інституту планетології, незадовго до зближення станеться рідкісна подія — проходження астероїда 2012 XE54 крізь земну тінь, «астероїдне затемнення».

Астероїд почне входити в тінь в 01.22 за Гринвічем, а вийде — близько 02.00 за Гринвічем. У цей момент він буде видний як зірка 13 зоряної величини — спостерігати його неозброєним оком буде не можна.