Астрономи виявили блукаючу чорну діру

• Група vkontakte:

Вчені виявили чорну діру, яка утворилася в результаті зіткнення двох галактик, пересувається у просторі з величезною швидкістю.

Вчені НАСА зуміли знайти доказ того, що чорна дару, відірвана Галактикою, пересувається у просторі з величезною швидкістю рівною декільком мільйонам кілометрів на годину. Спостереження за цією блукаючої чорно дірою ведуться за допомогою космічної обсерваторії НАСА «Чандра». За час своєї подорожі по простору, ця чорна діра вже зіткнулася з меншою чорною дірою, в результаті чого відбулося їх злиття, створивши навколо місця зіткнення найсильнішу гравітаційну хвилю.

Астрономи спостерігали за системою CID — 42, яка знаходиться в центрі галактики на відстані в 4 мільярда світлових років від Землі. Всі попередні спостереження фіксували, що в центрі системи присутні два джерела світла, які виблискують у видимому діапазоні . Однак провівши дослідження ці досить компактних об’єктів, що випромінюють світло, вчені встановили те, що вони віддаляються один від одного на швидкості в 1500 метрів в секунду, або ж п’ять мільйонів кілометрів на годину.

Так само, незабаром вчені виявили і джерело рентгенівського випромінювання. Пізніше, за допомогою телескопа «Чанра», вченими було встановлено, що джерелом випромінювання служить надмасивна чорна діра в центрі системи .

Як вважають вчені, в результаті злиття двох галактик, кожна з яких мала в своєму центрі по чорній дірі. В результаті зіткнення, ці чорні діри так само зіткнулися і утворили сверхмассивную чорну діру. Однак енергія зіткнення і пішли за цим гравітаційні збурення були настільки великі, що знову сформувалася чорна діра виштовхнула з себе ще одну чорну дірку, меншого розміру. Сила поштовху виявилася настільки велика, що менша чорна діра покинула межі гравітаційного «горизонту» материнської чорної діри і відправилася подорожувати по космічному простору.

Втім, в якості ще одного пояснення феномену «бродячої» чорної діри можна розглядати зіткнення не двох, а одразу трьох галактик. В результаті цього зіткнення дві з трьох чорних дір зливаються в одну сверхмассивную чорну діру. Завдяки своїй величезній масі і гігантської гравітаційній силі, вона попросту вишвирівает третю чорну діру за межі системи .

На підставі існування однієї « бродячої » чорної діри, вчені цілком допускають ймовірність існування та інших подібних чорних дір.