Астрономи знайшли планету — гігантський алмаз

Астрономи дослідили планету, яка обертається навколо зірки, видимої неозброєним оком, у два рази перевершує за розмірами Землю і по суті є гігантським алмазом. Скеляста планета, названа 55 Cancri e, обертається навколо подібної до Сонця зірки в сузір’ї Рака, і настільки швидко, що її рік дорівнює 18 земним годинам.

Планета була відкрита американо-французької дослідницької командою. Її радіус в два рази більше радіуса Землі, а маса — у вісім разів більше земної. Її щільність може бути такою ж, як і у нашої планети, хоча раніше відкриті алмазні планети мають набагато високу щільність. Крім того, 55 Cancri e неймовірно гаряча: температура у її поверхні досягає 1648 градусів за Цельсієм.

«Поверхня планети, ймовірно, покрита графітом і алмазами, а не водою і гранітом», — розповів Ніккі Мадхусудан, Єльський вчений, результати астрофізичних робіт якого готуються до публікації в науковому журналі Astrophysical Journal Letters.

Дослідження, проведені спільно з Олів’є Моусісом в Тулузькому науково-дослідному інституті астрофізики і планетології, показали, що принаймні третина маси планети (це приблизно три маси Землі) можуть становити алмази.

Алмазні планети були відомі астрономам і раніше, проте вперше був відкритий і вивчений в деталях такий об’єкт, що обертається навколо зірки, подібної до Сонця.