Curiosity знайшов русло марсіанської річки

В ході своєї місії на Марсі, марсохід Curiosity вже зміг зробити вкрай багато, дивуючи вчених одним відкриттям за іншим. Зокрема, нещодавно, фахівці NASA отримали підтвердження того, що на Марсі існували річки.

Підтвердженням цього є знімок зроблений марсоходом Curiosity на якому відображено пересохле русло річки — це перший доказ існування річок на поверхні Червоної планети, причому не теоретичне, а саме практичне і незаперечне.

Тепер вчені можуть приступити до вивчення зображення щільного конгломерату, що складається з марсіанської гальки. Вивчивши розміри і форму каменів, вчені змогли визначити напрямок течії, а так само припустити повноводність річки, а так само швидкість її течії. Виходячи з розмірів каменів, вчені змогли передбачити, що вода в річці рухалася приблизно зі швидкістю 3 сантиметри в секунду за умови, що сам струмок був завглибшки приблизно в 30-50 сантиметрів.

Про марсіанські канали, які могли змінювати свій напрямок, вже було написано величезна безліч як наукової, так і псевдонаукової літератури. Однак надана марсоходом Curiosity фотографія є фактично першим істотним доказом того, що на поверхні Марса дійсно текла вода, причому це відкриття є вкрай важливим і було однією з цілей місії — знайти ознаки води і потім постаратися знайти сліди мікроорганізмів.

Русло висохлого струмка було виявлено північніше гори Шарп. Раніше отримані фотографії цього району, які були виконані з орбіти Марса, дозволяють вченим зробити висновки щодо походження конгломерату з гальки. Деякі з каменів мають округлу форму, що дозволяє висунути припущення щодо того, що порода була пронесена водою значну відстань.

Так само вчені NASA збираються використовувати наявне у марсохода Curiosity інструменти для того, що б з’ясувати елементарний склад розчину, який цементує гальку на дні висохлого марсіанського струмка, а так само отримати можливість дізнатися — чи немає під верхнім шаром висохлої породи ознак вологи.

Камені, які вистилають собою дно струмка, забезпечать вчених інформацією щодо грунту, наявного на різних схилах кратера. Виявлені сульфатні матеріали та глина, стануть предметом пильної дослідження, оскільки є досить хорошим охоронцем для органічних хімічних речовин, що є потенційними інгредієнтами для існування життя.