На Северному полюсі Меркурія знайдені мільярди тонн льоду

• Група vkontakte:

Вчені довели справедливість припущень, які будувалися протягом десятиліть — на Північному полюсі планети Меркурій є мільярди тонн водяного льоду.

Опублікована в журналі Science стаття розповідає про отримані з космічного апарату Messenger, що знаходиться на орбіті навколо Меркурія, даних про те, що розташовані у вічній тіні кратери містять водяний лід, повідомляє служба BBC.

В інших статтях на ту ж тему, поміщених в журналі, повідомляється, що велика частина цього льоду прихована під ізолюючим шаром темного матеріалу, багатого органічними молекулами.

Messenger став першим земним апаратом, який вийшов на орбіту навколо Меркурія в березні минулого року. З тих пір він передає на Землю феноменальні знімки планети.

Нові дані про наявність на Меркурії водяного льоду засновані на показаннях нейтронного спектрометра, встановленого на борту космічного зонда.

«Нейтрони виникають при бомбардуванні поверхні планети космічним випромінюванням, — розповідає Шон Соломон, глава групи дослідників в НАСА. — Водень найкраще поглинає нейтрони і нейтронний спектрометр фіксує щільність водню поблизу поверхні, реагуючи на число нейтронів в відбивати випромінювання планети».

Зменшення щільності нейтронів у аналізованому фоновому випромінюванні сигналізує про підвищений вміст водню в конкретних районах поблизу Північного полюса, що вказує на наявність там масивів водяного льоду.

Подальші вимірювання з використанням лазера і пошуку відбитого світла показали, що більша частина льоду прихована товстим шаром темного матеріалу.

«Ми припускаємо, що і вода, і цей матеріал, який багатий органічними молекулами, були доставлені на Меркурій в ході первинної бомбардування кометами та астероїдами в ранні періоди еволюції Сонячної системи, — говорить професор Соломон. — Це надзвичайно поширений тип космічних об’єктів в нашої планетної системі, і нам відомо, що багато з них мають орбіти, які приводять їх дуже близько до Сонця «.

За словами професора, дані, отримані зондом Messenger, прояснюють не тільки історію цієї найближчої до Сонця планети, але і піднімають нові питання у сфері спільної еволюції внутрішніх планет земного типу.

«Всі наші початкові уявлення про те, як сформувався Меркурій, виявилися спростованими першими отриманими даними про хімічний склад його поверхні, — говорить планетолог. — Знахідка льоду на полюсах планети є першою вказівкою на те, який складною може виявитися історія Меркурія».