На супутнику Сатурна знайшовся другий «космічний пакман»

Космічний апарат «Кассіні» зафіксував на супутнику Сатурна Тефії розподіл температур, який дивно нагадує зображення Пакмана — героя комп’ютерної гри кінця вісімдесятих. Повідомлення про знахідку опубліковано на сайті NASA, там же можна скачати зображення у високій роздільній здатності.

Розподіл температур було зафіксовано «Кассіні» 14 вересня 2011 року, але отримане зображення було опубліковане тільки зараз. На ньому можна розглянути, що температура відносно теплої та холодної зон на поверхні сатурніанського місяця відрізняється приблизно на 15 градусів. При цьому найвища температура на супутнику становить мінус 184 градуса Цельсія (близько 90 Кельвін).

Раніше подібна структура вже була виявлена на іншому супутнику Сатурна — Мімасі. Його зображення було отримано на початку 2010 року.

За словами астрофізиків, незвичайний розподіл температури викликано бомбардуванням фронтальної (по відношенню до орбіти руху) поверхні супутників високоенергетичними електронами. Бомбардування призводить до ущільнення грунту і відповідно підвищення їх теплоємності. В результаті, температура «обробленої» поверхні супутників слабкіше реагує на нагрівання і охолодження під впливом сонячного світла.

Апарат «Кассіні» призначений для вивчення Сатурна, його кілець і численних супутників. Зонд був запущений на орбіту в 1997 році і з тих пір NASA неодноразово продовжувало термін його служби. Планується, що Кассіні завершить свою місію в 2017 році. Дані, отримані апаратом, дозволили виявити навколо шостої планети раніше невідомі кільця, знайти на Ецеладі кріовулкани, а на Титані — кругообіг рідкого метану.