На Венері виявився пояс холоду в атмосфері

Дослідний космічний зонд Venus Express, абсолютно несподівано виявив у верхніх шарах атмосфери Венери непояснений холодний шар. Це несподіване відкриття змусило вчених повністю переглянути раніше використовувану модель атмосферних явищ на Венері, оскільки раніше було прийнято вважати, що в цьому місці атмосфери мав би розташовуватися не холодний, а теплий шар.

Таким чином Венера знову змогла піднести вченим нову загадку, яку поки що вчені не в силах розгадати, а головне пояснити наявність цього незрозумілого холодного шару.

Завдяки спостереженням, які виконував орбітальний дослідницький зонд Venus Express, було виявлено наявність холодного шару у верхніх шарах атмосфери, його температура становить-169 C. Подібна температура достатня для того, що б при ній вуглекислий газ з атмосфери планети перетворювався на «сухий лід» або ж випадав у вигляді снігу.

Подібне відкриття ще більш дивно внаслідок того, що Венера знаходиться до Сонця, набагато ближче ніж Земля. Однак при цьому, в атмосфері цієї планети присутній шар, який набагато холодніше, ніж атмосфера нашої планети. Цей незвичайний холодний шар, присутній в атмосфері Венери уздовж термінатора планети — лінії, яка розділяє денну і нічну боку планети. Температура денний і нічний сторін планети має сильне розходження, внаслідок цього, в атмосфері Венери можна спостерігати різноманітні і вкрай незвичайні ефекти. Як вважають вчені, існування в атмосфері Венери незрозумілою області зі зниженою температурою, пояснюється саме цим.

Однак при цьому, холодний шар на кордоні між денною та нічною стороною планети в прямому сенсі слова затиснутий між двома більш гарячими шарами на висоті приблизно в 120 кілометрів над поверхнею планети. Вчені навіть уявити поки що не можуть, механізм його виникнення та існування в кліматі Венери.

Подібного холодного шару в атмосфері немає ні у Землі, ні у Марса — планет які мають різний хімічний склад атмосфер, а так само відрізняються щільністю атмосфер. Безумовно комп’ютерне моделювання може передбачити поведінку спостережуваних шарів атмосфери, однак тільки лише прямі спостереження зможуть дати вченим інформацію щодо інших природних складових.

Саме виходячи з цього, вчені і припускають провести більш детальний аналіз атмосфери Венери для того, що б зрозуміти феномен цього холодного шару, розібратися в принципах його виникнення і головне в тому, для чого він призначений в атмосфері Венери.