NASA «повернула» Voyager-1 в Сонячну систему

• Група vkontakte:

Американське космічне агентство уточнило критерії, за якими можна судити про вихід космічного апарату Voyager-1 за межі Сонячної системи. Про це агентство повідомило на сторінці місії в інтернеті.

За прийнятим науковою групою критеріям, навколо Voyager-1 повинна змінитися орієнтація магнітного поля. За даними вчених, супроводжуючих апарат на Землі, цього ще не сталося.

Voyager-1 все ще знаходиться в геліосфери — великому «міхурі», утвореному сонячним вітром і сонячним магнітним полем. Усередині геліосфери знаходиться Сонце і планети, які обертаються навколо нього . У міру віддалення від Сонця швидкість його вітру слабшає. Умоглядним кордоном геліосфери є так звана геліопауза, де вплив сонячних променів слабшає настільки, що тиск міжзоряного середовища і сонячного вітру врівноважуються. Так як кордони цих регіонів розмиті і визначаються тільки їх впливом на апарат, то NASA вибрала кілька ознак, за якими можна вважати простір навколо апарата міжзоряним простором або черговим регіоном геліосфери.

Таким чином NASA спростувала повідомлення журналу Американського геофізичного союзу про те, що космічний апарат покинув Сонячну систему. Журнал опублікував звіт вчених з університетів Нью-Мексико і Меріленда, в якому вони припустили, що Voyager-1 перейшов у новий регіон геліосфери, так як його різко перестали бомбардувати протони й альфа-частинки Сонця (їх кількість скоротилася в 300-500 разів), а інтенсивність галактичний променів виросла в два рази. При цьому самі автори не стверджували, що апарат вийшов за межі геліосфери, проте прес-реліз саме з таким заголовком розіслав журнал. Пізніше видавці скорегували заголовок.