Нейрофізіологи створили привиди в лабораторних умовах

• Група vkontakte:

Швейцарські вчені розкрили нейрофізіологічні коріння феномену привидів. Виявляється, відчуття присутності поруч із людиною незримих істот (привидів, ангелів чи демонів) може бути пов’язано з спотвореннями сенсорно-моторних сигналів мозку. Такі сигнали беруть участь у формуванні самосвідомості людини, збираючи інформацію про його рухах і місцезнаходження тіла в просторі. Результати нового експерименту представлені в журналі Current Biology, а коротко про нього повідомляється в прес-релізі Федеральної політехнічної школи Лозанни.

Група Олафа Бланке (Olaf Blanke) з Федеральної політехнічної школи Лозанни перебудувала сенсорно-руховий апарат таким чином, що люди почали сприймати ці сигнали не як свої, а як виходять від чужого тіла. Для початку вчені обстежили за допомогою магнітно-резонансної томографії мозок 12 пацієнтів, які страждають від розладів нервової системи, насамперед від епілепсії — у всіх них був досвід зустрічі з «привидами». Порушення виявили у роботі трьох ділянок мозку: островковой корі, тім’яно-лобовій корі і скронево-тім’яної корі. Всі ці зони відповідають, зокрема, за самосвідомість, рух і пропріорецепцію (відчуття власного місця в просторі).