Нова розробка вчених: машина для зчитування снів

• Група vkontakte:

Відомо, що наш сон — це природний для людини фізіологічний процес перебування в особливому стані, при якому рівень мозкової активності знижується, і реакція на сприйняття навколишнього світу притупляється. Стан сну притаманний ссавцям, птахам, рибам та іншим тваринам, в тому числі більшості комах.

Наші сновидіння — це послідовність певних образів, які приходять людині під час сну. Люди мають особливість запам’ятовувати ці образи. Саме так інтерпретують вчені стан сну і сновидіння людини.

Вчені про сон

Фахівці давно займаються вивченням цього фізіологічного стану людей. Однак, незважаючи на безліч досліджень і величезну кількість часу, що витрачається на вивчення цього, до цих пір залишається маса питань, що стосуються настільки неоднозначної теми. Вчені розробляють способи впровадження в людський сон, щоб дізнатися більше про настільки загадкове явище — сон і сновидіння.

Сновидіння людини можна буде прочитати в найближчому майбутньому

Один з американських дослідників з упевненістю заявляє про те, що в найближчому майбутньому він зможе записувати всі наші сни в електронному вигляді за допомогою спеціального пристрою, потім тлумачити їх. Як говориться в одній зі статей журналу «Nature», вчені вже розробили спеціальну систему, завдяки якій у людей з’являється можливість записувати високорівневу діяльність мозку.

Один з розробників нової системи, професор Моран Серф говорить, що вчені не переслідують мету вторгатися в чуже особисте життя. Головна мета, на думку вчених, це розширення нашого розуміння того, як і чому людина бачить сни. Адже якщо фахівцям вдасться втілити ідею в життя, вчені зможуть зрозуміти багато з того, що раніше становило для них загадку. Адже стан сну і наші сновидіння, по своїй суті, маловивчена галузь науки, яка вимагає більш докладного і детального опису.

Протягом багатьох століть люди захоплювалися тим, що намагалися інтерпретувати сни тим або іншим способом. Вони намагалися визначити їх значення. Наприклад, в Давньому Єгипті, сновидіння прийнято було вважати посланнями богів. Якщо божество хотіло щось донести до людини, воно робило це за допомогою снів.

У наш час аналіз сновидінь широко використовується психологами та іншими фахівцями для розпізнавання несвідомих думок. Однак, на даний момент єдиний спосіб витлумачити сон — це запитати людину про те, що їй снилося після її пробудження. Справу ускладнює те, що не завжди після пробудження ми пам’ятаємо, які образи до нас приходили уві сні.

Метою проекту вчених на сьогоднішній момент є розвиток системи, яка дозволить психологам підтвердити та доповнити спогади людини про свої сни, завдяки електронній візуалізації їх мозкової діяльності, коли активність під час сну знижується.