Отримано перші зразки води з антарктичного озера «Восток»

Російські полярники отримали перші зразки води з підлідного антарктичного озера Восток. Повідомлення про це з посиланням на прес-службу Арктичного і антарктичного науково-дослідного інституту Росгідромету (ААНІІ) наводить РІА Новини.

Зразки являють собою лід, замерзлий в свердловині в результаті проникнення в неї води з озера на початку 2012 року. За технологією російських фахівців, в ході буріння в свердловині присутній керосино-фреонова суміш. Тиск у свердловині трохи нижче тиску в озері, тому при контакті вода виштовхує суміш наверх. Саме цю замерзлу в свердловині воду вдалося отримати вченим. Циліндричний буровий керн отриманий фахівцями з глибини в 3406 метрів.

Раніше вчені вже повідомляли про попередній мікробіологічний аналіз води з Востоку. В ході роботи, однак, вивчався не лід з свердловини, який був отриманий тільки зараз, а зразки, намерзлі на бур, походження яких точно встановити не можна. Попередній аналіз показав, що вода з Востоку може бути практично стерильна.

Нещодавно завершився невдачею проект буріння до іншого антарктичному озеру — озеру Елсуорт. Проект проводився під егідою Британської антарктичної місії (BAS). На відміну від російських полярників, британські фахівці використовували технологію буріння гарячою водою. Вченим не вдалося досягти з’єднання двох свердловин порожниною на глибині 300 метрів, в результаті чого продовження місії виявилося неможливим.

Крім того, раніше були опубліковані дані про мікробіологічний аналіз води з антарктичного озера Віда. На відміну від Востоку і Елсуорта, Віда покрита шаром льоду товщиною всього в 27 метрів, тому отримати зразки з цього озера значно простіше.