По-сусідству знайдена ще одна екзопланета

Астрономи нещодавно виявили схожу на Землю планету, яка обертається навколо сусідньої зірки всього в 4-ох світлових роках від нашої планети.

Поки ще рано уявляти собі населений світ. Ця планета, яка обертається навколо своєї батьківської зірки, в 10 разів ближче до неї, ніж Меркурій по відношенню до Сонця.

Ймовірно через це середовище на планеті вкрай несприятливе для зародження на ній життя, тому що температура на її поверхні неймовірно висока — 1200 градусів Цельсія. Це занадто висока температура, щоб на планеті могла бути рідка вода, яка, як статі вчені, необхідна для зародження життя.

Нещодавно знайдена планета обертається навколо зірки Альфа Центавра B, яка схожа на наше Сонце. Планета розташована у 25 трильйони кілометрів від нас і, ймовірно, має сестер, розташованих у більш вигідному становищі.

«Згідно статистичним дослідженням, планети з низькою масою дуже часто зустрічаються в багатоелементних системах», — говорить керівник досліджень Ксав’єр Думуск (Xavier Dumusque) із Женевського Університету в Швейцарії.

До теперішнього часу вчені відхилили можливість існування масивних планет з орбітальними періодами 200 днів і менше навколо Альфи Центавра B, але підозрюють, що в так званій «жилій зоні» цілком можуть існувати більш дрібні планети. Ця зона розташована на такій відстані від зірки, що на планетах, що знаходяться тут, може існувати вода в рідкому стані.

Планети, які розташовані на тій же відстані від зірки, що і Земля від Сонця, буде робити повний оберт за 365 днів, за умови, що зірка є зіркою того ж типу і розміру, що і Сонце. Відкрита планета робить повний оберт навколо Альфи Центавра В всього за 3,2 дня, але ця зірка в два рази менше нашої, що припускає, що її населена зона розташована приблизно на тій відстані, де знаходиться Венера по відношенню до Сонця. Венера робить повний оборот навколо Сонця за 225 днів.

Астрономи вже відкрили більше 800 планет за межами Сонячної системи, 10 відсотків яких, на думку вчених, мають низьку масу — не більше ніж в 10 разів більше маси Землі, або менше.

«Більшість планет з низькою масою знаходяться в зоряних системах, що складаються з двох, трьох, максимум семи планет, тому те, що нам вдалося знайти планету з такою масою біля близької до нас зірки, дає надію, що в цій системі можуть існувати інші планети, які будуть перебувати в жилій зоні «, — говорить астроном Стефанії Адрі (Stephane Udry) з того ж університету.

Учені працювали з європейським телескопом HARPS протягом декількох років, щоб виявити ознаки гравітаційного впливу дрібної планети на світло, яке виходить від Альфи Центавра В.

Робити виміри такого роду досить складно через те, що світло зірки постійно змінюється з різних причин, наприклад, через спалахи або магнітних бур, які нагадують ті, що мають місце в нашій системі.

«Намагатися виділити сигнал, який вас цікавить у присутності» шумів «- в даному випадку мінливості зірки — завдання не з легких. Необхідно застосувати особливі методи аналізу, врахувати безліч нюансів. Найбільшою проблемою було аналізувати отримані дані», — сказали дослідники.