Розкрита таємниця походження сріблястих хмар

Астрономи вже давно говорять про те, що нашу планету буквально оточує кільце з космічного сміття, яке з кожним роком стає все більш і більш щільним.

І поки вчені сперечаються на тему того, яким же способом можна було б більш ефективно прибрати це космічне сміття, астрономи звернули увагу на одне досить незвичне явище, яке було відмічено відносно недавно — сріблясті хмари.

Сріблясті хмари, або ж як їх ще називають «метеоритний дим», це самий верхній шар атмосфери нашої планети, який містить в собі залишки від згорілого в щільних шарах атмосфери космічного сміття. Крім залишків згорілого космічного сміття, до формування сріблястих хмар так само мають відношення і метеорити, які починають втрачати свої найдрібніші частинки при вході в земну атмосферу.

Сріблясті хмари являють собою зовнішній шар хмар нашої планети, вони знаходяться на висоті в 85 кілометрів над поверхнею Землі. При цьому, щільність цих хмар настільки мала, що через них можна абсолютно безперешкодно спостерігати зірки.

Цей незвичайний вид хмар був відкритий практично в самому кінці ХIХ століття після того, як в Індонезії відбулося виверження вулкана Кракатау. Досить довгий час учені вважали, що сріблясті хмари формуються безпосередньо з вулканічного попелу.

Проте нещодавно, вчені висунули нову гіпотезу щодо формування сріблястих хмар. Згідно цієї гіпотези, формування сріблястих хмар відбувається в результаті згоряння в щільних шарах атмосфери космічного сміття, а так само найдрібніших частинок астероїдів на висоті в 70-100 кілометрів над поверхнею планети.

Для того, що б перевірити цій гіпотезу, вчені використовували прилад SOFIE, який встановлений на супутнику AIM. Використовуючи цей прилад. Астрономи хотіли з’ясувати склад, а так само структуру твердих частинок, які собою складають сріблясту хмару.

Як виявилося, близько 3% від маси кожного кристала льоду складають фрагменти метеоритів. Крім того, як з’ясували вчені, у формуванні сріблястих хмар над помірними широтами причетне і потепління клімату. Метан, будучи одним з парникових газів, розігріваючи, піднімається у верхні шари атмосфери, де окислюється і тим самим додає вологи.

Згодом, ця волога конденсуючись, замерзає навколо частинок космічного пилу, а так само частинок космічного сміття, що і приводить до формування сріблястих хмар.