У минулому Землю населяли папуги-вампіри

Вчені-палеонтологи університету Чикаго повідомили про відкриття нового виду динозаврів: вивчивши скам’янілість ящера, знайдену на території ПАР ще в 60-х роках минулого сторіччя, вони дали назву новому виду геродонтозавров — Pegomastax africanus, що в перекладі з латині означає «великі щелепи Африки» . Докладні результати виконаної роботи опубліковані в статті журналу ZooKeys.

Вчені вважають, що ящір належав до перехідного увазі від динозаврів до птахів. Відтворивши його приблизний вигляд, вони прийшли до висновку, що це був динозавр невеликого розміру, з достатньо вузькою мордою і щелепним апаратом, що нагадує дзьоб папуги, який чудово підходив для подрібнення рослинної їжі. Крім того, тварина володіло масивними іклами довжиною 2,5 см.

«Одним словом, він був схожий на папугу-вампіра», — констатують чиказькі вчені.

Імовірно, ікла служили динозавру для відлякування ворогів і залучення родичів під час періоду спарювання. Подібна будова зубів через декілька мільйонів років стало притаманне для деяких ссавців.

Вага динозавра досягав 3-4 кілограмів, поверхню тіла була покрита жорсткими волосками зразок щетини. У разі небезпеки звір распушаются її в різні боки, Хоча, судячи з довгим нижнім кінцівкам, в основному тварина рятувалося втечею.

Стародавній геродонтозавр мешкав на Землі близько 200 млн. років тому, приблизно в той період, коли суперматерик Пангея тільки почав розділятися на північну і південну частини. Місцем проживання цим тваринкам служили лісові річки в південній частині Африки.

До теперішнього часу «великі щелепи Африки» не були офіційно класифіковані і більше 40 років пролежали в сховищі Гарвардського університету, після чого були передані до Чиказького університету.