У NASA спростували чутки про виявлення органіки на Марсі

Представники NASA спростували дані про те, що марсохід «Кьюріосіті» нібито виявив на поверхні Марса органічні молекули.

В агентстві нагадали, що «Кьюріосіті» дійсно, крім іншого, проводить дослідження марсіанського грунту на предмет можливої наявності органіки, але підкреслили, що «чутки і припущення про великі відкриттях» на даному етапі місії є не відповідними дійсності.

Інформація в ЗМІ про органіці, знайденої на Марсі, набула поширення після інтерв’ю глави Лабораторії реактивного руху NASA Чарльза Елачі (Charles Elachi). У бесіді з журналістами Елачі висловив припущення, що «Кьюріосіті» міг виявити на поверхні Марса органічні молекули. При цьому він обмовився, що дані є попередніми і потребують ретельної перевірки, а також що очікування відкриття якихось біологічних зразків є завищеними.

Як очікується, 3 грудня керівництво місії представить доповідь про підсумки першого етапу роботи «Кьюріосіті». Зокрема, NASA пред’явить результати аналізу грунту, зроблені приладом SAM, який призначений для хімічного аналізу досліджуваних зразків.

Марсохід «Кьюріосіті» здійснив посадку на Червону планету 6 серпня. Основною метою місії, яка обійшлася NASA в 2,5 мільярда доларів, заявлені пошук можливих форм життя на планеті, а також вивчення її геології і клімату.