У Нептуна виявили ще один троянський супутник

Астрономи виявили новий троянський супутник Нептуна — астероїд 2011 HM102, який рухається майже точно по орбіті цієї планети, відстаючи від неї приблизно на 60 градусів, повідомляє Центр малих планет Міжнародного астрономічного союзу.

Перший троянський супутник Нептуна був відкритий в 2001 році, до справжнього моменту їх було відомо вісім, шість — «попереду» планети, в точці Лагранжа L4, два — «позаду», в точці L5.

Новий «троянець» Нептуна був відкритий групою астрономів New Horizons KBO Search team. Вона займається пошуком об’єктів пояса Койпера (зовнішнього поясу астероїдів в Сонячній системі), які потенційно можуть стати метою для зонда NASA New Horizons.

Астероїд 2011 HM102, за оцінками вчених, має розмір від 90 до 180 кілометрів. Він стане третім астероїдом у точці L5, позаду Нептуна, передат РІА Новини.

Ще в 18 столітті вчені встановили, що малі небесні тіла можуть рухатися по одній орбіті з планетою, якщо вони знаходяться поблизу тріангуляційних точок попереду або позаду неї, тобто поряд з точками Лагранжа, де гравітація Сонця і планети врівноважується. Такі тіла називають троянськими супутниками планет.

Зокрема, у Юпітера таких супутників виявлено більше тисячі, а в 2010 році був виявлений перший «троянець» Землі — астероїд 2010 TK7.