У Сонячній системі виявлен «цвинтар комет»

1Колумбійські вчені з’ясували, що в поясі астероїдів, розташованому між орбітами Марса і Юпітера, знаходиться «кладовищі комет». Поки що космічні тіла перебувають у сплячому режимі, проте їх може розбудити незначне збільшення температури, вважають астрономи, відзначає RT.

Відкриття зробила група астрономів з університету провінції Антіохія (Колумбія) під керівництвом Ігнасіо Ферніна, пише видання The Times of India. За даними вчених, на цьому кладовищі «поховано» кілька сотень «сплячих» комет, які не покидають меж поясу астероїдів через малу кількість енергії, одержуваного ними від Сонця, а також незначних запасів водяного льоду і замерзлого вуглекислого газу, необхідних для утворення газового хвоста комети.

Спочатку астрономи спробували виявити місце походження дванадцяти недавно відкритих комет, орбіти яких проходять через пояс астероїдів. За допомогою спеціальної математичної моделі вченим вдалося встановити, що всі вивчені ними комети повинні були виникнути всередині поясу астероїдів, а не потрапити в нього з далеких підступів Сонячної системи, як вважають палеонтологи. Проаналізувавши їх положення і характер руху, астрономи дійшли висновку, що та область пояси астероїдів, де спочатку розташовувалися 12 комет, є гігантським «кладовищем» цих небесних тіл.

«Уявіть собі, що всі ці астероїди вже мільйони років обертаються навколо Сонця і не виявляють жодних ознак активності. Однак ми змогли встановити, що частина астероїдів — це не просто мертві камені, а «сплячі» комети, які зможуть «прокинутися», якщо кількість енергії, яку вони отримують від Сонця, виросте всього на пару відсотків », — розповів Фернін. «У такому випадку, з надр комет почнуть вириватися гази, які можуть змусити їх покинути свої орбіти і відправитися в подорож по Сонячній системі», — додав він.

Знайдені космічні об’єкти астрономи охрестили «кометами-Лазар», по імені біблійного персонажа Лазаря, воскреслого на четвертий день після смерті.

Фахівці відзначають, що «Лазаря» поки що не уявляють ніякої небезпеки для нашої планети. Відомо, що Сонце в майбутньому має посилити свою активність. Проте коли саме це відбудеться, вченим складно сказати напевно.