У Всесвіті знайдено алмаз розміром в два рази більше Землі

• Група vkontakte:

Планета була відкрита американо-французькою дослідницькою командою. Її радіус в два рази більше радіуса Землі, а маса — у вісім разів більше земної. Її щільність може бути такою ж, як і у нашої планети, хоча раніше відкриті алмазні планети мають набагато високу щільність. Крім того, 55 Cancri e неймовірно гаряча: температура у її поверхні досягає 1648 градусів за Цельсієм.

«Поверхня планети, ймовірно, покрита графітом і алмазами, а не водою і гранітом», — розповів Ніккі Мадхусудан, Єльський вчений, результати астрофізичних робіт якого готуються до публікації в науковому журналі Astrophysical Journal Letters.

Дослідження, проведені спільно з Олів’є Моусісом в Тулузькому науково-дослідному інституті астрофізики і планетології, показали, що принаймні третина маси планети (це приблизно три маси Землі) можуть становити алмази.

Алмазні планети були відомі астрономам і раніше, проте вперше був відкритий і вивчений в деталях такий об’єкт, що обертається навколо зірки, подібної до Сонця.

Виявлена ​​в 2004 році планета складається з вуглецю (у формі алмазу і графіту), а також заліза, кремнієвого карбіду і, потенційно, силікатів, як вважають вчені після вивчення хімічного складу її «господаря», навколо якого вона обертається. Це одна з п’яти планет, які обертаються навколо зірки, названої 55 Cancri.

«Це наше перше знайомство зі світом скелястих планет, хімічний склад яких дуже сильно відрізняється від земного», — пояснив Мадхусудан і додав, що відкриття багатої вуглецем планети означає, що віддалені скелясті планети більше не можна розглядати як близькі Землі по хімічним компонентам, будовою, атмосфері або біології.

За словами Девіда Спергеля, астронома з Прістонського університету, порівняно просто дізнатися структуру та історію зірки, якщо відомі її маса і вік. Однак планети — набагато більш складні об’єкти, і ця «багата алмазами супер-Земля», можливо, стане для людства джерелом відкриттів, оскільки вчені тільки починають досліджувати планети навколо сусідніх зірок.

Відзначимо, що «сусідні» — відносне поняття в астрономії. Скажімо, планета 55 Cancri e розташована від Землі на відстані приблизно 40 світлових років, або 370 трильйонів кілометрів.

Раніше вчені припускали, що поверхня планети могла бути покрита суперкритичних рідинами, які виділяються скелястими структурами. Дана теорія грунтувалася на припущенні, що її хімічний склад близький до земного. Однак останні дослідження показали, що рідини на алмазної планеті немає зовсім. Алмазний склад планети означає, що вона мала зовсім іншу тектонічну та теплову еволюцію, ніж Земля.

Надалі вчені сподіваються продовжити спостереження за 55 Cancri e і вивчити її атмосферу, а також зібрати ще більше доказів того, що ця планету можна вважати «алмазним світом».