У яйці антарктичної п’явки знайшли тріаську інфузорію

• Група vkontakte:

Учені виявили добре збережену древню інфузорію в коконі яйця п’явки, знайденому в Антарктиді. Повідомлення про знахідку опубліковано в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, а її короткий зміст приводить ScienceNow.

Вчені аналізували зразки Мікровідкладення, зібраних на одному з піків хребта Ейзенхауера, на північ від Землі Вікторії в східній Антарктиді. Відкладення відносяться до пізнього тріасу — їх вік становив близько 200 мільйонів років. У зразках дослідники шукали яйця стародавніх безхребетних.

В одному з виявлених коконів стародавньої п’явки вченим вдалося знайти включення невідомого мікроорганізму. По всій видимості, він потрапив туди в той момент, коли білково-мінеральна оболонка ще не встигла повністю застигнути.

Структура включення показала, що організм відноситься до інфузорій і, мабуть, був близький сучасним сувойкам роду Vorticella. Ці поодиноко живуть фільтруючі одноклітинні тварини володіють характерним поясом з війок і закріплюються на субстраті рухомий ніжкою. Точно такі ж характерні елементи будови вчені розгледіли в тріасовому мікроорганизмі.

На даним момент знахідка є найдавнішим палеонтологічними свідченням існування подібних інфузорій 200 мільйонів років тому. Одноклітинні організми, які не мають зовнішнього скелета, і в тому числі інфузорії, зазвичай не зберігаються у відкладеннях. Робота вчених дозволяє сподіватися, що при вивченні залишків коконів яєць безхребетних багато з раніше невідомих мікроорганізмів таки будуть виявлені.