Вчені дізналися спосіб відключення імунного захисту вірусом Ебола

2Американські дослідники з’ясували, як вірус Ебола блокує систему комплементу і відключає імунну відповідь. Розуміння того, як вірус «обеззброює» імунний захист, є найважливішим кроком для розробки нових способів лікування даної хвороби. Доктор Гай Амарасінгх, його колеги зі Школи медицини Вашингтонського університету в Сент-Луїсі спільно з дослідниками з Школи медицини Ікана лікарні Маунт-Синай, а також Південно-західного медичного центру Університету Техасу опублікували статтю, присвячену даному питанню, в журналі Cell Host & Microbe.

«Протягом довгого часу ми знали, що вірус Ебола здатний пригнічувати вироблення особливої ​​групи білків, що продукуються імунною системою, — її називають» інтерфероном «. Тепер ми знаємо, як Ебола робить це. Дане відкриття здатне підвести нас до створення нових методів лікування », — розповідає Амарасінгх.

Вчені вважають, що білок VP24 працює шляхом порушення функцій транскрипційного фактора STAT1, який, в свою чергу, реагує на «антивірусні» сигнали інтерферону: від передачі інформації в ядро клітини до імунної відповіді. В рамках швидкого імунної відповіді клітина надає STAT1 «аварійний доступ» до ядра. Замість того, щоб блокувати всі зв’язки клітини, VP24 перериває тільки цей «аварійний доступ» STAT1.

«Зазвичай інтерферон змушує білок STAT1 входити в ядро клітини, де він активує гени на вироблення сотень білків, що у« антивірусному »відповіді. Але коли VP24 приєднується до STAT1, останній не може потрапити в ядро », — пояснює Дейзі Льюнг зі Школи медицини Вашингтонського університету в Сент-Луїсі.

«Однією з найважливіших причин того, чому вірус Ебола настільки небезпечний, є той факт, що він порушує імунну відповідь організму. З’ясування причин, як VP24 це робить, дозволить виробити нові шляхи, щоб перемогти вірус», — говорить Кріс Баслер зі Школи медицини Ікана лікарні Маунт-Синай.