Вчені: медитація здатна змінити геном людини

• Група vkontakte:

1Міжнародній групі вчених вперше вдалося виявити біологічний механізм, що лежить в основі терапевтичного ефекту глибокої медитації.

Вчені встановили, що глибока медитація здатна позбавити людину від хвороб, змінюючи організм на генетичному і молекулярному рівні.

Дослідники встановили , що в результаті всього восьми годин медитації в організмі відбуваються специфічні зміни на генетичному і молекулярному рівні. Робота опублікована в журналі Psychoneuroendocrinology .

Автори — фахівці з Вісконсинського університету ( США ) , Інституту біомедичних досліджень (Барселона , Іспанія ) та Центру неврологічних досліджень інституту INSERM (Ліон , Франція ) — вивчили ефект дня , проведеного в « медитації ясного розуму» , на групі з 19 опитаних медитаторов .

« Медитація ясного розуму» — стан неупередженого усвідомлення того, що відбувається . При цій формі медитації людини орієнтують фокусуватися на своєму диханні і тілесних відчуттях , спокійно пропускаючи крізь себе дискомфортні думки і емоції.

У контрольну групу входив 21 чоловік, не має досвіду медитації. Їм пропонувалося займатися спокійними НЕ медитативними заняттями в тій же навколишньому оточенні . У всіх учасників до і після експерименту визначалися рівні експресії генів , пов’язаних з циркадних ритмів , модифікацією хроматину і реакцією запалення в мононуклеарних клітинах периферичної крові. Крім того , обидві групи проходили спеціальні тести, спрямовані на оцінку показників стресостійкості організму.