Вчені склали тривимірну карту підземних каналів на Марсі

• Група vkontakte:

Вчені склали тривимірну карту марсіанських водних каналів, утворених катастрофічними повенями, і встановили, що їхня глибина вдвічі більше, ніж вважалося раніше. Робота опублікована в журналі Science, а її короткий зміст наводить сайт Американського космічного агентства.

Дослідження проводилися за допомогою радіозонда SHARAD, встановленого на марсіанському орбітальному космічному апараті MRO. Його випромінювання дозволило «просвічувати» мережу каналів Marte Vallis, більшість з яких поховано під вулканічними породами.

Вчені встановили, що глибина освічених повенями каналів досягає 50-100 метрів. Серед них виділяються більш вузькі і дрібні розгалужені канали, які були утворені на початку повені, а також більш великі і глибокі пізні — ті, що були утворені потужними потоками води.

Система каналів Marte Vallis розташована в нагір’ї Елізіум і досягає довжини в 1000 кілометрів. Вона була утворена в результаті вивільнення води з водоносних шарів, спровокованого вулканічною діяльністю. Подібні водні канали існують і на Землі. Покриту ними територію називають скебленд. Одна з найвідоміших подібних територій — Ченнелд Скебленд в штаті Вашингтон.

Космічний апарат MRO (Mars Reconnaissance Orbiter) вийшов на орбіту Червоної планети в 2006 році. Апарат оснащений багатьма приладами, призначеними для вивчення поверхні Марса і складання всіляких геологічних карт. Зокрема, на ньому встановлена ​​камера HiRISE, здатна робити знімки дуже високого дозволу в природних кольорах. Нещодавно апарат зняв спуск марсохода «Кьюріосіті».