Вчені вперше пояснили пошук мозком потрібного аромату

2Вчені вперше дізналися, завдяки чому тварини виділяють серед безлічі запахів один, життєво для них важливий (наприклад, запах їжі або наближається хижака). Дослідження представлено в журналі Nature Neuroscience.

Органи почуттів постійно «бомбардує» безліч сигналів. Однак, як свідчить «ефект вечірки», люди здатні почути голос співрозмовника навіть на тлі найсильнішого фонового шуму (інші голоси, дзвін келихів і так далі). Венкатеш Мурті (Venkatesh Murthy) і його гарвардські колеги вирішили з’ясувати, чи працює цей ефект стосовно до запахів. Вони навчили піддослідних мишей виявляти певні пахучі речовини з безлічі фонових ароматів, передає Лента.ру.

Незважаючи на те, що у мишей нюх розвинене слабо, і «коктейль» із запахів вони сприймають як один аромат, експерименти показали здатність тварин визначати наявність потрібного запаху з точністю в 85 відсотків. Однак при збільшення кількості фонових запахів точність «нюху» у мишей падає.

Зрозуміти причину цього вченим було нелегко. Якщо відмінності двох кольорів легко описати як відмінності між довжиною хвилі світла, то з запахами немає навіть і натяку на таку просту систему. Тому біологи вирішили систематизувати аромати залежно від того, які нейрони мозку ті включають. Коли «карти» нейронів нюхової цибулини, що активізуються під впливом фонових запахів, накладалися на карту потрібного аромату, миші майже не могли його «винюхати».