Вчені знайшли новий спосіб боротьби з нафтовими розливами

• Група vkontakte:

1Спільна група вчених з Китаю і Японії навчилася отримувати пористі полімери , Кристалізуючи в них розчинник при низькій температурі , які добре підходять для поглинання нафти, що розлилася .

Дослідження вчених опубліковано в журналі Nature Communications , коротко про нього можна прочитати в прес -релізі японського Інституту наук про матеріали .

Дослідники пишуть , що охолодження полімеру з розчинником призводило до формування всередині матеріалу кристалів із середнім діаметром близько 10 нанометрів. Потім розчинник віддалявся , в результаті чого всередині полімеру утворювалася мережа порожнин. Їх загальна площа в грамі речовини досягала 300 квадратних метрів , що дозволяло матеріалу вбирати значну кількість гідрофобних речовин. Крім того , пористий пластик добре вбирав вуглекислий газ , що , за словами вчених , дозволяє використовувати його при створенні сенсорів і газових хроматографів .

У стандартному тесті пластикова піна набирала крезола більше чверті власної ваги. При цьому нагрівання пластику призводить до оборотної десорбції речовини , а значить , подібну піну можна використовувати повторно . Японські інженери навчилися створювати такий пластик як у вигляді гранул , так і у формі волокон і аркушів.

Відзначимо , що вчені давно намагаються створити матеріали , які дозволять більш ефективно боротися з нафтовими розливами . Так , недавно китайські фізики запропонували використовувати для цієї мети поверхні з мікроскопічними конусовидними штирями , на яких адсорбуються краплі нафти. Інша група запропонувала використовувати для емульгування нафти інгредієнти морозива — у такому випадку саме по собі усунення забруднення ( в якому зазвичай використовуються неразлагающіеся емульгатори ) буде менш небезпечно для екосистем.