Вчені знайшли причини старіння

• Група vkontakte:

Вчені знайшли молекулярний механізм, поломка якого примушує клітини старіти, і змогли «полагодити» його, результати їх дослідження опубліковані в журналі Cell.

Головну роль у процесі старіння грають мітохондрії, «енергетичні станції» клітин, що володіють власною ДНК.

Коли вони погано справляються зі своїми функціями, виникають такі старечі захворювання, як хвороба Альцгеймера і діабет. До цього часу вважалося, що ці захворювання з’являються через мутацій в ДНК мітохондрій, які не можна повернути назад.

Девід Сінклейр (David Sinclair) з Мед школи Гарварда ( США ) і його колеги вивчили групу генів, іменованих сиртуїн . Вони вивели мишей без 1 -го з таких генів, SIRT1. У мишей були ознаки старіння, але при всьому цьому рівні всіх білків в клітинах були нормальними, не рахуючи тих, що кодує мітохондріальна ДНК.

Вчені знайшли, що на молекулярному рівні головну роль у процесі старіння відіграє порушення координації між геномами ядра клітини і її мітохондрій. Розкоординація починається з падіння рівня ферменту нікотинамід — аденін — динуклеотид ( NAD ), який зменшується з роками по невідомим причинам. Без нього білок, який кодується геном SIRT1, не може тримати під контролем активність 1 -го з транскрипційних причин (молекул, що беруть участь в транскрипції, « зчитуванні » генетичної інформації з ДНК) — HIF  Рівень HIF збільшується, і це порушує нормальну комунікацію 2 — ух геномів . З часом через це мучиться здатність клітин створювати енергію, і організм старіє.

Сінклейр і його колеги відшукали речовина, яка перетворюється в клітинах в NAD і відновлює механізм комунікації геномів в клітці.

Вони давали його мишам дворічного віку протягом тижня і знайшли, що їх м’язова тканина стала схожою на тканину шестимісячних мишей.

Крім того, дослідники знайшли зв’язок між старінням і раком, тому що фактор HIF, що бере участь в процесі старіння, активізується і при ракових захворюваннях.