Вчені знайшли спосіб вдвічі здешевити польоти на Марс

• Група vkontakte:

2Американські вчені запропонували використовувати бактерії для синтезування палива, продуктів харчування і ліків, необхідних в тривалих польотах на Марс та інші планети сонячної системи. Технології синтетичної біології дозволять радикально знизити обсяги вантажу, необхідного для подібних місій, стверджують автори статті в журналі Journal of the Royal Society Interface. Резюме роботи представлено в прес-релізі Національної лабораторії імені Лоуренса в Берклі, зазначає Лента.ру.

Дослідники підрахували, що дві третини маси космічного корабля для пілотованого польоту на Марс з поверненням дасть паливо. При застосуванні синтетичної біології в польоті тривалістю 916 днів масу палива можна буде скоротити на 56 відсотків, запасів продовольства — на 38 відсотків, будматеріалів (для 3D-друку марсіанської бази) — на 85 відсотків. Таким чином суттєво скоротяться і витрати на відправку космічних кораблів до Червоної планети, зазначають вчені.

Сировиною для бактерій могли б стати відходи життєдіяльності космонавтів, а також продукти розпаду марсіанської атмосфери і грунту, де удосталь присутній вуглекислий газ і азот. Діоксид вуглецю можна буде перетворювати в метан для палива — в цих же цілях пропонується використовувати екскременти колоністів (6 кілограм в день). Необхідні ж для польоту десять тисяч кілограм продовольства (для екіпажу з шести осіб) допоможуть забезпечити фотосинтезирующие бактерії, які ляжуть в основу городу на борту корабля. Нарешті, інші мікроби придадуться в поповненні запасу ліків, постраждалих від космічного випромінювання.

Хоча до практичної реалізації цих планів ще далеко, автори дослідження сповнені оптимізму. «Експериментальна перевірка біофабрик тільки починається, проте до пілотованих польотів в глибокий космос теж поки далеко», — зазначив провідний автор статті Амор Менезес (Amor Menezes).

Синтетична біологія — це міждисциплінарний науковий напрям на стику генетики, біофізики, еволюційної і молекулярної біології. Мета даного напрямку — синтезувати те, чого немає в природі, тобто реалізувати інженерний підхід до органічного життя. Витоки синтетичної біології йдуть в 1989 рік, коли вчені з Цюріха під керівництвом Стівена Беннера (Steven Benner) синтезували ДНК, що містить дві штучні генетичні букви крім чотирьох відомих (аденін, цитозин, гуанін і тимін), використовуваних усіма живими організмами Землі.