Вода на Місяці виникає в результаті взаємодії з сонячним вітром — астрономи

Американські вчені заявили, що вкрай низька частка дейтерію в шматочках скла всередині зразків місячного грунту свідчить про те, що вода на супутнику Землі виникає в результаті взаємодії сонячного вітру і поверхні Місяця.

На сьогоднішній день вчені впевнені, що місячна вода існує у вигляді льоду або гідратованих мінералів.

Існує дві гіпотези її походження: одні вчені приписують формування водних запасів кометам, інші — сонячному вітру.

Група американських астрономів під керівництвом Лоренса Тейлора з університету штату Теннессі в місті Ноксвілл представила доказ на користь другої гіпотези.

Вчені досліджували хімічний склад місячного грунту, привезеного експедиціями Аполлон-11, Апполон-16 і Апполон-17.
Місячний грунт являє собою дрібну пилову крихту, що виникла в результаті бомбардування Місяця мікроастероідамі.

Як наголошується, іноді зіткнення астероїда і кругляка на місячній поверхні виробляє достатньо тепла для того, щоб частина їх порід розплавилася і перетворилася на шматочки тепла, так звані агглютіната. Вчені стверджують, що місячний грунт наполовину складається з агглютіната.

Тейлор і його колеги виходили з припущення, що ці фрагменти можуть містити в собі значну кількість атомів водню і співвідношення їх ізотопів — протію і дейтерію — вкаже на їх походження.

Дослідники витягли кілька агглютіната із зразків місячного грунту і вивчили їх хімічний склад за допомогою інфрачервоного та іонного мас-спектрометра. За їх словами, агглютіната містять у собі досить велику кількість води і гідроксил-радикалів — близько 200-300 міліграм води на кілограм місячного грунту.

Переконавшись у присутності води, Тейлор і його колеги вирахували частки ізотопів водню в агглютіната. Виявилося, що у всіх шматочках скла практично були відсутні атоми дейтерію. Це означає, що вода і гідроксил-радикали були занесені на Місяць сонячним вітром, а не кометами та іншими кам’янистими тілами Сонячної системи.

Таким чином, авторам статті вдалося визначити джерело місячної води і показати, що навіть екваторіальні зразки грунту містять значну кількість її молекул.

Нагадаємо, в серпні поточного року вчені виявили в атмосфері Місяця атоми гелію.