З мідій створили найміцніший підводний клей

• Група vkontakte:

2Американські вчені запропонували використовувати як матеріал для клею білки мідій. Результати своїх досліджень автори опублікували в журналі Nature Nanotechnology, а коротко з ними можна ознайомитися на сайті Массачусетського технологічного інституту (MIT).

Для отримання клею біотехнологи використовували білки, що містяться в молюсках (чорноморської мідії) і в поверхневих бактеріальних біоплівках (кишкової паличці). Речовина на їх основі, як показало комп’ютерне моделювання, виконане в рамках молекулярної динаміки, проявляє високу стійкість в умовах турбулентності і інтенсивних рухів рідини.

З’єднання, отримані на основі амілоїдів (щільних білків, здатних накопичуватися в міжклітинному просторі у ряду тварин), здатне склеювати матеріали сухих і мокрих поверхонь. Отримане речовина є, за словами дослідників, найбільш сильним підводним клеєм з відомих.

Фахівці вважають, що отримане ними клейка речовина знайде застосування в ремонті військово-морської техніки або медицині. Надалі вчені планують продовжити експерименти з іншими білками молюсків, а також змусити бактерії попереджати появу пошкоджень поверхонь.