Зареєстрований викид квазара потужністю в 100 Галактик

• Група vkontakte:

Вчені зареєстрували викид квазара рекордної потужності. Стаття вчених з’явиться в журналі The Astrophysical Journal, а її короткий виклад наводиться на сайті Європейської південної обсерваторії.

Об’єктами дослідження виступали квазари — активні ядра галактик. Джерелами випромінювання квазарів є матерія, що поглинається надмасивною чорною дірою в центрі скупчення. У процесі поглинання можуть відбувається викиди джетів — потоків гарячої матерії, які є джерелами потужного електромагнітного випромінювання.

В рамках нової роботи вчені розглянули викиди квазарів SDSS J1106 +1939 і SDSS J1512 +1119, які були зареєстровані в квітні 2011 і березні 2012 років.

В результаті аналізу зібраних телескопом VLT даних, вчені встановили, що викид SDSS J1106 +1939 був найпотужнішим з будь-коли зареєстрованих. Його потужність на два порядки перевищує потужність випромінювання всього Чумацького шляху — це приблизно в п’ять разів вище, ніж у попереднього рекордсмена.

Швидкість потоків матерії в цьому регіоні досягає 8000 кілометрів в секунду. За рік через цей регіон проходить маса близько 400 сонячних. Сам квазар розташовується на відстані 8,8 мільярда світлових років від Землі. Викид стався на відстані приблизно 1000 світлових років від самої чорної діри.

Примітно, що, незважаючи на рекордну потужність, викид не здивував астрономів. Справа в тому, що існуючі теорії формування джетів поруч зі надмасивними чорними дірами кажуть, що такі викиди повинні бути вкрай потужними. До останнього часу, однак, нічого подібного вченим на практиці спостерігати не вдавалося. Новий же викид дуже добре вкладаються в існуючу теорію.

Вчені говорять, що нові результати допоможуть їм прояснити процеси, що проходять в навколо надмасивних чорних дір, а також визначити, яким чином такі діри впливають на формування і структуру тієї галактики, в якій вони розташовуються.