Знайдено химерні організми, що зберігають таємницю життя

• Група vkontakte:

Ключ до розгадки походження життя на Землі, а ймовірно, і за її межами може таїтися в найглибшому місці на планеті — Маріанській западині. Вивчивши унікальні відеокадри і зразки, здобуті в ході березневої глибоководної місії голлівудського режисера Джеймса Кемерона, вчені виявили химерні форми життя. Наприклад, на глибині майже 11 тисяч метрів дно буквально вистелена «килимом» мікроорганізмів.

При детальному розгляді можна побачити, що «підстилка» складається як би з дивних ниткоподібних «кущів» на підводних скелях, які, судячи з усього, постачальника цим мікроорганізмам «хімічної» їжї. Дослідники вважають, що тут слід шукати коріння метаболізму — щось подібне могло викликати хімічні процеси, які привели до зародження земної, і, можливо, інопланетного життя, причому в межах Сонячної системи. Мова йде про такі небесні тіла, як Європа — крижаний місяць Юпітера.

Дивовижні результати місії Кемерона були представлені в Сан-Франциско, де на цьому тижні проходить щорічне засідання Американського геофізичного союзу. Сам режисер розповідав, що з апарату Deep Sea Challenger бачив «неживий» ландшафт, схожий на поверхню Місяця. Але вчені, які досліджували зібрані ним зразки, скоро виявили, що морське життя є в найхолодніших і темних місцях.

Приміром, на такій неймовірній глибині були спіймані гігантські (17-сантиметрові) креветкоподібні істоти — амфіподи.

Тести показали, що в їх організмі є такі складові, завдяки яким тканини і білки успішно функціонують в умовах високого тиску. У числі цих складових — Сцилла-інозитол, ідентичний препарату, який використовують у клінічних випробуваннях, пов’язаних з пошуками лікування хвороби Альцгеймера.

З Маріанської западини були підняті на поверхню близько 20 тисяч мікроорганізмів — їх підданий генетичному аналізу, — а також незліченну кількість гігантських бактерій- найпростіших організмів, які є одними з найбільших одноклітинних.

Перед подорожжю в найглибше місце на Землі Кемерон спускався під воду на вісім тисяч метрів в районі Папуа-Нової Гвінеї. Під час цієї експедиції також були помічені незвичайні істоти. Найбільшими з них виявилися голотурії — морські огірки. Один з видобутих видів, можливо, новий.

Місія Кемерона підкинула багато нової інформації біологам, геологам і хімікам, які сподіваються, що це занурення — далеко не останнє. У самого Кемерона, та й в інших дослідників поки немає планів зробити нову подорож, але режисер говорить, що і сам батискаф, та інше обладнання справні і зберігаються в сараї його будинку в Санта-Барбарі, Каліфорнія. Так що все питання — у фінансуванні.