Астрономи виявили первісну галактику

1Група астрономів, що вела спостереження за допомогою телескопа Herschel, виявила далеку первісну галактику HFLS3. Вона знаходиться в 13 мільярдах світлових років від нас. Це означає, що спалахи зореутворення там відбувалися, коли нашого Всесвіту було всього 880 млн. років.

«Галактика HFLS3 є крайністю практично у всіх аспектах свого існування: вона не тільки наймолодша з усіх, що були виявлені людиною, але і найпотужніша за зореутворення навіть серед тих, що з’явилися пізніше, — сказав провідний автор дослідження Домінік Річерс. Присутність в ній важких елементів означає, що вона функціонувала вже досить тривалий кількість часу, перш ніж ми її побачили «.

Галактика розташована майже на кордоні Всесвіту і з усіх боків оточена пилом. Проте, яскравість її світіння в інфрачервоному діапазоні дорівнює яскравості 30 трильйонів Сонць. Для астрономів цей факт став підказкою: таке потужне сяйво могло відбуватися тільки внаслідок зореутворення.

HFLS3 за розмірами не більше, ніж Чумацький Шлях. Однак загальна маса щорічно народжуються в галактиці зірок еквівалентна масі 2900 Сонць. Виходить, що там нові зірки з’являються в 2000 разів швидше, ніж у Чумацькому Шляху, повідомляють «Вести.Ru».

Разом з тим, спектроскопічні вимірювання показали, що у HFLS3 дуже різноманітний хімічний склад, близький до складу таких же сучасних галактик. Проте раніше вчені вважали, що важкі елементи, такі як вуглець і залізо, не могли утворитися в перший мільярд років життя Всесвіту.

Прийнято вважати, що галактики зі спалахом зореутворення відповідають за виробництво зірок, які потім утворюють сучасні масивні галактики. Досвід HFLS3 показав, що такі процеси відбувалися у Всесвіті набагато раніше, ніж думали астрономи.

Річерс і його команда дійшли висновку, що масивні зоряні скупчення могли утворюватися і раніше, ніж через мільярд років після Великого вибуху. Такі зоряні «заводи», як HFLS3 виробляють достатню кількість газу, щоб запустити цей процес.