Астрономи виявили суперземлю з рідкою водою

Як вважають астрономи, планета яка обертається навколо червоного карлика, який знаходиться в сузір’ї Золотої Риби, цілком може бути заселена термофільними бактеріями.

Астрономи з французької Гренобльської обсерваторії в сузір’ї Золотої Риби відкрили Суперземлю — планету, на якій може існувати вода в своєму рідкому стані.

Планети, які можуть бути віднесені до категорії суперземель відносяться такі екзопланети, які перевищують масу Землі не більше ніж в 10 разів. На відміну від гігантських планет складаються з газу, газових гігантів, суперземлі максимально наближені до Землі, що робить ці планети максимально придатними для того, що б на них могла б зародитися життя. Саме одну з таких планет, що відносяться до класу суперземель і виявили французькі астрономи. Ця планета знаходиться близько червоного карлика Gliese 163 і віддалена від нашої планети на відстань в 50 світлових років.

Планета Gliese 163с робить повний оберт навколо своєї зірки приблизно за 26 земних діб. За розрахунками дослідників, ця планета перевищує масу землі в 6,9 разу. Внаслідок свого близького розташування до зірки, а так само розмірами, вона одержує енергії більше ніж Земля приблизно на 40%. Якби подібна кількість енергії надходила на Землю, поверхня б нашої планети була розігріта до температура 60оС. Однак незважаючи на те, що швидше за все поверхню Gliese 163с достатньо розігріта, вчені схильні вважати, що на цій планеті може існувати життя.

Через те, що планета знаходиться досить близько до своєї зірки, гелій і водород поступово видуваються з її атмосфери зоряним вітром, що позначається на тому, що атмосфера цієї планети набагато більш тонка ніж у Землі. саме завдяки цьому на Gliese 163с і не спостерігається парникового ефекту, а сама поверхня планети не так вже сильно і розігріта. Однак температура планети все одно не передбачає наявність на ній будь-якої складної форми життя — багатоклітинні організми попросту б не змогли на ній вижити. Однак це може бути абсолютно не перешкодою для бактерій, які цілком можуть існувати в термальних джерелах.

Планета Gliese 163с, з радіусом перевищує радіус Землі в 1,8-2,4 рази, стала шостою з планет зарахованих до класу суперземель, на якій учені припускають наявність життя. При цьому, вчені виділили ще 27 планет, з 2300 досліджених екзопланет, які так само потенційно можуть мати на собі існування форм життя, однак на відміну від суперземель, ці планети мають масу яка практично збігається з масою нашої планети.

Новини автора: Dimokk