Астрономи знайшли наймолодшу чорну діру Чумацького шляху

Астрономи виявили, що залишок наднової W49B може містити наймолодшу чорну діру у Чумацькому шляху з відомих на сьогоднішній день. Стаття вчених опублікована в журналі Astrophysical Journal, її препринт можна знайти в архіві Корнельського університету, а короткий зміст статті наводить сайт NASA і сайт обсерваторії «Чандра».

Залишок наднової W49B розташований в 26 тисячах світлових років від Землі. Її діаметр становить близько 60 світлових років. W49B відрізняється від інших переважно кулястих залишків наднових своєї бочковидною формою. За словами вчених, така незвичайна форма пояснюється тим, що під час вибуху наднової потоки речовини в W49B виливалися з більшою швидкістю з боку її полюсів і з меншою — з боку екватора.

Учені проаналізували W49B в рентгенівському діапазоні за допомогою телескопа обсерваторії Чандра, в радіодіапазоні за допомогою обсерваторії VLA (Very Large Array) і в інфрачервоному діапазоні за допомогою Паломарської обсерваторії.

Астрофізикам не вдалося виявити в околицях W49B нейтронної зірки, яка зазвичай залишається після вибуху наднової. Це, за словами авторів, означає, що замість нейтронної зірки в середині W49B знаходиться більш екзотичний об’єкт — чорна діра. Вік W49B, яким він бачиться із Землі, складає всього тисячу років. Тому, якщо висновки авторів статті вірні, W49B може бути домом для наймолодшої чорної діри в нашій галактиці.

Раніше обсерваторія «Чандра» зафіксувала в центрі Чумацького шляху спалах рентгенівського випромінювання, який був викликаний надмасивною чорною дірою Sagittarius A *. Ця діра знаходиться в центрі нашої галактики і в найближчі 20-40 років буде активно поглинати речовину, вважають астрономи.

Новини автора: Dimokk