Кишкову паличку навчили виробляти дизпаливо

Вперше створено штам кишкової палички, який може виробляти речовини, ідентичні по якостях дизпаливу. Як запевняють біотехнологи з Великобританії, отримане в ході синтезу паливо може бути цілком придатне для сучасних автомобілів.

Біотехнолог Джон Лав (John Love) з британського університету Ексетера і його наукова команда зробили зі звичайної кишкової палички (Escherichia coli) «завод» з виготовлення дизпалива, пише американський журнал Proceedings of the National Academy of Sciences. У ході експерименту вчені вставили в ДНК палички гени інших бактерій і фрагменти геному камфорного дерева. Саме ці гени запускають процес розщеплення жирів, близьких за хімічним складом до вуглеводнів в бензині і дизельному паливі.

Початковою сировиною для синтезу виступали жири, які кишкова паличка виробляє в якості одного з «будматеріалів». Спочатку жири розщеплюються за допомогою ферментів інших бактерій і камфорного дерева, а потім перетворюються в короткі і гіллясті ланцюжка вуглеводнів, які утворюють дизпаливо.

Кишкова паличка, здатна переробляти молекули жирів і речовини, що не відрізняються за своїми якостями від дизельного палива, може стати вирішенням світових енергетичних проблем, відзначають вчені. «Енергетичні апетити світу ростуть, і паливо, яке не залежить від цін на нафту і політичної кон’юнктури, є вкрай привабливою метою для реалізації», — заявив Джон Лав. За його словами, якщо замінити традиційне дизпаливо його «зеленим» аналогом, то викиди парникових газів знизяться на 80% до 2050 року.

Джон Лав також розповів, що створена суміш може використовуватися як паливо для автомобілів з дизельним двигуном. За словами британських дослідників, ці мікроби здатні виробляти і інші види палива. Наприклад, якщо змінити хімічний склад їх «їжі», можна створити авіаційний гас.