Кошмар небесної механіки: два сонця і дві планети

Нещодавно вчені повідомили про вкрай незвичайне відкриття, яке було зроблене за допомогою космічного телескопа Kepler, який по праву вважається одним з неперевершених «мисливців» за екзопланетами.

За допомогою цього телескопа вчені вперше змогли виявити зоряну систему, що складається з двох планет обертаються навколо пари зірок. Незважаючи на те, що в небесній механіці стабільне існування двох подібних космічних тіл практично нереально, однак виходячи з віку як зірок, так і планет, ці дві пари співіснують вже дуже давно.

Планети, на зразок таурину з саги «Зоряних війн», на горизонті яких постають два сонця, телескоп Kepler почав виявляти ще в минулому році, доводячи тим самим, що навіть у подібному гравітаційному хаосі парних систем, планети не тільки можуть зароджуватися, але так само і виживати. В даний час, науці відомо чотири подібні системи, які мають одну планету і два сонця Kepler-16, Kepler-34, Kepler-35 і Kepler-38. Відкриття п’ятої подібної системи, яка схожа з усіма чотирма попередніми і в той же час відрізняється, ще більше здивувало вчених.

Нова подвійна зірка, що отримала назву Kepler-47, знаходиться в сузір’ї Лебедя, на відстані в 5000 світлових років від Сонячної системи. Головна зірка цієї зіркової пари, досить сильно схожа на наше Сонце, маючи при цьому яскравість в 84% від яскравості нашої зірки, друга зірка приблизно в 3 рази більше тьмяна.

Час обертання навколо одна одної, у цієї зіркової пари, становить приблизно 7 земних діб. Крім зірок, у цій системі присутні так само дві планети. внутрішня планета крупніше Землі в рази, її планетарний рік дорівнює 49 земних діб. Зовнішня планета має більш тривалий час звернення, вона становить трохи більше 303 земних діб, однак при цьому вона все ж знаходиться в «населеній зоні». Але через особливості зірок, вчені не сподіваються на те, що на цій планеті могла б бути присутня вода в своєму рідкому стані. Це пояснюється тим, що існує велика частка ймовірності того, що ця планета являє собою щось на зразок Урана — газового гіганта.

Саме існування подібної вкрай незвичайної зоряної системи підтверджує необхідність пошуку життя на «ціркумбінарних» планетах — планетах, які обертаються навколо подвійних зірок.

Однак при всьому при цьому, пошуки наявності життя в цій зоряної системи вчені мають намір продовжити. Правда вони будуть продовжуватися не на самому газовому гіганті, а на тих місяцях, які той напевно повинен мати.

Новини автора: Dimokk