Медики відкрили ген, що визначає час смерті

Медики виявили генетичні відмінності у «сов» і «жайворонків», попутно визначивши, що набір ДНК визначає не тільки режим сну, але і годину смерті. У майбутньому вчені можуть зробити більш корисні висновки: наприклад, про те, в який час краще приймати ліки і в який час — працювати людям з різними генетичними даними.

За нашу звичку прокидатися відповідає молекула поблизу гена Period 1, підставою якої у одних людей є аденін (A), а в інших — гуанін (G), пише The Daily Mail з посиланням на журнал Annals of Neurology. У результаті з’ясувалося, що за цією ознакою люди діляться на три типи: AA, GG і змішаний AG. «Люди з генотипом AA в природних умовах прокидаються на годину раніше, а люди з AG — на півгодини раніше, ніж люди з GG».

Імовірність народитися «жайворонком» AA становить 36%, «совою» GG — 16%, а отримати варіацію AG — 48%, відзначає Genetic Engineering & Biotechnology News.

Після того як доктор Ендрю Лім з універрсітет Торонто перевірив свою теорію на групі живих добровольців, він звернувся до мертвих. І тут виявилося, що виявлений ген визначає час смерті: люди з генами AA і AG вмирали в середньому в 11 годин ранку, а GG — о шостій вечора.

Поки добитися практичних результатів від цього дослідження не вийшло. Але невролог Лім не зневіряється: дослідник упевнений, що в майбутньому вдасться знайти й інші взаємозв’язки між виявленими геном і режимом дня його носія, в результаті чого людям можна буде розробляти оптимальний розклад роботи, відпочинку і лікування на кожен день.

Новини автора: newsone