Науковці з’ясували чому кішки смугасті

Вчені, нарешті, змогли розгадати загадку, звідки на представниках сімейства котячих, будь то домашні вихованці або хижаки, беруться смужки і плями.

Дослідники Університету Стенфорда (США) виявили так званий ген-перемикач, який відповідає за забарвлення тварин. Він отримав назву «Taqpep», пише Science Magazine.

У ході свого дослідження вчені порівняли зразки біологічного матеріалу десятків плямистих і смугастих кішок і знайшли раніше не відомий ділянку в їх геномі, який розташовувався на першій хромосомі і досі був ретельно прихований від ока людини. Саме він, як з’ясувалося, і відповідає за забарвлення.

Найцікавіше, що ця частина генома різко відрізнялася у смугастих кішок і мала ряд збігів в гені «Taqpep» у плямистих, що і обумовлювало відповідне забарвлення.

Довести свою теорію біологи змогли, вивчаючи процес формування волосяних цибулин у тварин. З’ясувалося, що на певному етапі розвитку активність гена, відповідального за чорне забарвлення, починає посилюватися в одних пігментних клітинах і, навпаки, придушуватися в інших. Саме тому тигри стають смугастими, а гепарди плямистими, констатують фахівці.

Дані генетичні зміни забарвлення зберігаються протягом усього життя тварини і передаються з генами від батьків до дитинчат. Це, крім іншого, пояснює, чому плями і смужки ростуть одночасно з їх власниками. Втім, робота у вчених тільки починається. Тепер їм належить з’ясувати, чому інші хижі кішки, наприклад, пуми і леви, не мають ні смуг, ні плям.

Новини автора: Dimokk