Німецькі археологи розкопали гробницю майянського принца

Німецькі археологи з Боннського університету виявили гробницю майянського принца. Про своє відкриття вчені розповіли ресурсу artdaily.org.

Розкопки проводилися на території древнього міста Уксуль, який розташований на Юкатанський півострові. Роботи там ведуться з 2011 року. Предметом інтересу вчених з Боннського університету був королівський (імовірно) палац, розташований в стороні від основного палацового комплексу. Його розміри становлять 120 на 130 метрів і він складався як мінімум з 7 будинків, з’єднаних дворами.

Деякий час тому вчені провели розкопки на території так званого будинку K2. Там вони виявили досить велику гробницю, в якій знаходилися останки молодого (20-25 років) людини. Він був похований зі складеними руками, тіло лежало на спині, а особа закривала плита, розпис якої нагадувала кодекси майя — ідеографічні рукописи.

Тіло було оточене кількома прекрасно збереженими вазами з багатою розписом. За словами вчених, на двох з них було посвячення якомусь принцу. Разом з тим відсутність нефритових прикрас, характерних для претендентів на трон, вказує на те, що молода людина, швидше за все, не був прямим претендентом на роль правителя. Разом з тим, хто саме був похований в гробниці, поки залишається неясним.

Дослідникам також вдалося розшифрувати дати на судинах. Археологи кажуть, що один з них точно відноситься до 711 року нашої ери. Звідси вчені зробили висновок, що і сама гробниця була зведена у другому-третьому десятилітті VII століття нашої ери. На цей час, кажуть вчені, припадають найбільш цікаві політичні процеси — Калакмулі, столиця однойменного царства, якраз розгубив майже весь свій вплив в регіоні. А на початку IX століття Уксуль виявився покинутий.

Новини автора: Dimokk