Північ і південь Землі зміняться місцями

Одна сторона твердого внутрішнього ядра Землі потихеньку зростає, тоді як інша повільно тане. Пітер Олсон і Рено Деген з Університету Джонса Хопкінса (США) за допомогою чисельного моделювання встановили, що вісь магнітного поля планети перебуває в зростаючому півкулі. І є ознаки того, що наступний зсув не за горами: швидкий рух осі на схід в останні століття може бути попередником того, що північ і південь знову збираються помінятися місцями, пише science.compulenta.ru .

«Кореляція-то є, але хаос в ядрі заважає робити довгострокові прогнози», — зазначає Олсон.

Однобокий зростання земного ядра може пояснити те, чому магнітне поле нашої планети змінює свій напрямок кожні кілька тисяч років. До речі, якщо це трапиться зараз, ми будемо відкриті сонячному вітрі, який виб’є нам електромережі і системи зв’язку.

До речі, про те, що полюса можуть поміняються місцями, вчені попереджали ще в 2003 році (див. «КП» тут ). Усі зарубіжні ЗМІ шуміли: компаси зійдуть з розуму, літаки, судна в море втратять орієнтацію, і взагалі Земля втратить магнітного поля! У той час до такого висновку після обробки супутникових даних по переміщенню магнітних полів за 20 років (з 1982 по 2002 рік) прийшли співробітники паризького інституту Землі і копенгагенського НДІ простору.

Тоді заступник директора Інституту фізики Землі ім. Шмідта Олексій Діденко так прокоментував заяву колег: «Рух магнітного полюса прискорилося через те, що змінюється режим роботи« внутрішнього двигуна »Землі». За словами вченого, магнітне поле в рідкому ядрі планети генерує електричний струм в кількох своїх осередках-«моторчиках», які внаслідок обертання планети зміщуються і таким чином пересувають магнітні полюси. І ці «моторчики» раз у чверть мільйона років починають працювати більш активно. Що зараз і відбувається.

Рухи полюсів завжди супроводжувалися природними катаклізмами через пробоїв в геомагнітної захисту від сонячної радіації і космічних випромінювань. Виснажується озоновий шар, і клімат стає більш вологим і теплим. А коли полюси стоять на місці, то клімат тримається сухий і суворий. Сьогодні перший «дзвіночок» руху полюсів — це непередбачувані примхи погоди в усьому світі.

Коли може відбутися катаклізм? Данські і французькі вчені стверджують: уже через кілька десятків років. Правда, оптимісти з інших країн припускають, що процес може тривати ще кілька тисяч років. Такий великий розкид в прогнозах не випадковий: адже полюси можуть зменшити швидкість або зовсім зупинитися.

А що станеться, якщо цей катаклізм на саомом справі відбудеться? Найгірший варіант розвитку подій, якщо магнітне поле … взагалі зникне! З планетами Сонячної системи таке відбувалося. Данці — автори сенсації — для більшої острашки нагадують, що саме зникнення магнітного поля призвело до улетучиванию атмосфери на Марсі.
Оригінал: kp.ru