У Чумацькому шляху може утворитися ще одна чорна діра

У нашій галактиці, вчені виявили вкрай щільне газове утворення. Причому зірки, які формуються в цій газовій хмарі, починають поступове зближення одна з одною і вчені припускають, що після завершення злиття, в нашій галактиці сформується ще одна надмасивна чорна діра.

Дане відкриття вчені змогли зробити за допомогою телескопа ASTE, який знаходиться в чилійській пустелі Атакама, а так само використовуючи телескоп NRO, який розташований в Японських Альпах. До висновку про те, що в глибині газової хмари відбувається формування зірок, вчені прийшли проаналізувавши спектральні лінії випромінювання, які випускаються молекулами чадного газу. Загальний час спостереження за ділянками газової хмари, в якому відбувається формування зірок, становило 250 годин і було розтягнуто на п’ять років. Завдяки цим спостереженням, вчені змогли досить добре вивчити розігрітий чадний газ, який знаходиться практично в самому центрі Чумацького шляху.

Згідно з проведеними розрахунками, щільність спостережуваного астрономами газу складає 10 тисяч молекул водню в одному кубічному сантиметрі простору. Сам же газ зосереджений у чотирьох хмарах. Цікаво те, що про існування трьох з цих хмар вчені раніше навіть не здогадувалися. Спочатку, було відомо про існування лише одного газової хмари Sgr A, яка має форму диска і діаметр в 25 світлових років. дане хмара обертається на великій швидкості навколо чорної діри Sagittarius A. Маса цієї чорної діри перевищує масу нашого Сонця в 4 мільйони разів. Ця чорна діра є джерелом сильного радіовипромінювання, яке виходить з місця в просторі, яке власне прийнято вважати ядром галактики.

Інша ж хмара, яке було відкрито вченими, перебуває у відносній близькості з вже існуючим ядром Чумацького шляху і має вік приблизно в 60 тисяч років і розширюється досить швидко. Причому, енергія розширення цієї хмари еквівалентна одночасному вибуху 200 наднових. Виходячи з цього, вчені змогли зробити висновок про те, що наднові, що знаходяться всередині цієї хмари, вибухають з періодичністю один раз на триста років. Сама ж розрахункова маса хмари, перевищує масу нашого Сонця в 100 тисяч разів і вказує на те, що всередині нього існує величезний зоряний кластер.

Так само вчені висувають гіпотезу про те, що в цьому зоряному кластері має існувати як кілька чорних дір середнього розміру, які після свого злиття зможуть утворити нову надмасивну чорну діру в оточенні рясного матеріалу для подальшого нарощування власної маси.

Новини автора: Dimokk