В скупченні Павутини знайшли приховані регіони зореутворення

2Міжнародний колектив астрофізиків повідомив про виявлення прихованих регіонів зореутворення в гігантському скупченні галактик. Результати досліджень автори опублікували в журналі Astronomy & Astrophysics, а коротко з ними можна ознайомитися на сайті Європейської південної обсерваторії.

Астрономи вивчили галактику Павутиння (MRC 1138-262) та її сусідів. Сукупність об’єктів є протоскопленій, яке вчені з Землі бачать таким, яким воно було більш десяти мільярдів років тому. Астрономів цікавили області галактик, приховані за шарами космічного пилу.

Учені чекали виявити регіони активного зореутворення в особливих волоконних структурах, що з’єднують окремі галактики в скупченні. Однак знайшли їх вони лише в одній локальній області поза MRC 1138-262, розташованої в центрі протоскопленій.

Свої спостереження фахівці провели за допомогою телескопа APEX, розташованого в Чилі на висоті понад п’ять кілометрів над рівнем моря. Астрономи протягом 40 годин спостерігали скупчення Павутини в міліметровому діапазоні, що дозволило їм зазирнути за товсті шари космічного пилу.

Деякі фахівці вважають, що наявність асиметричних областей зореутворення в скупченнях може привести до формування галактик еліптичного типу. За словами фахівців, їм вдалося отримати повне уявлення про мешканців області Всесвіту, де розташована галактика Павутиння, однак питання про причини асиметричного розташування регіонів зореутворення залишається відкритим.