В уламках метеорита вчені виявили новий мінерал

Найдавніший матеріал, у складі якого присутній стронцію, оксид титану та інших елементів — являє собою як мінімум ровесника Сонячної системи.

Американські вчені, що представляють Каліфорнійський технологічний інститут, відкрили в складі достатньо відомого мексиканського метеорита раніше нікому невідомий матеріал, який являє собою один з найбільш древніх мінералів у всьому Всесвіті.

Виявлений раніше невідомий матеріал знаходиться в складі метеорита Альєнде, який відноситься до складу кам’яних метеоритів. Цей метеорит, який спочатку мав вагу приблизно в 5 тонн, впав на територію Мексики в далекому 1969 році. однак незважаючи на настільки віддалений час падіння, оскільки даного метеорита продовжують вивчати і донині. сам же метеорит Альєнде відноситься до класу найдавніших метеоритів у Всесвіті — до так званих хондрітним метеоритів. Даний клас метеоритів був сформований в протопланетном хмарі приблизно 4 мільярди років тому. Тільки за останні п’ять років роботи з цим метеоритом, група вчених під керівництвом геолога Чі Ма, змогла відкрити в даному метеориті дев’ять нових мінералів, раніше невідомих науці.

До числа мінералів, які були відкриті відноситься і пангуіт. В якості основи даного мінералу виступає оксид титану. Крім того, у складі основи мінералу присутні так само стронцій, цирконій, магній, алюміній і кальцій. Виявлений мінерал був названий на честь одного з гігантів Пан Гу, який відноситься до китайської міфології. Згідно з повір’ям, саме цей гігант і став причетний до того, що дав початок всьому світобудови.

Гранули мінералу пангуіта, що знаходиться у складі метеорита, були відкриті вченими при використанні скануючого мікроскопа. Так само вчені висловили свою думку і щодо давнину матеріалу — він має виняткову стійкість до високих температур, а значить спочатку створювався в умовах високого тиску і екстремально високих температур. Так само на думку вчених, пангуіт міг би бути утворений з розплавленої рідини, яка була сконденсована в Небулярная хмарі, яка власне і дало початок для формування Сонячної системи.

Дослідники впевнені в тому, що вивчаючи склад, а головне будова найбільш древніх мінералів, який тільки доступні для сучасної науки, є варіантом при якому вчені будуть в змозі пролити світло на досить великі області в етапах еволюційного формування як самого Сонця, так і планет присутніх у сонячній системі.