Вчені побачили вуглекислотний снігопад на Марсі

Американські вчені за допомогою даних, зібраних орбітальним зондом MRO, вперше одержали докази того, що на Марсі йдуть снігопади із замерзлої вуглекислоти — «сухого льоду».

«Це перші певні свідчення, які вказують на існування на Марсі хмар з вуглекислотного снігу. Ми твердо встановили, що ці хмари складаються саме з вуглекислоти, і вони досить щільні, щоб з них могли йти снігопади », — сказав провідний автор дослідження Пол Хейн з Каліфорнійського технологічного інституту, слова якого наводяться в повідомленні НАСА.

Група під його керівництвом вивчала виявлені раніше так звані «холодні плями» на Марсі — області з аномально низькою яскравістю в інфрачервоному діапазоні.

Дані з приладу Mars Climate Sounder на борту MRO показали, що над холодними плямами присутні хмари з вуглекислоти, а на поверхні планети в цих районах лежить іній.

«Ми виявили, що хмари і поверхневі відкладення відіграють значущу роль у зниженні інфрачервоної яскравості, і гранулярні поверхневі відкладення, найімовірніше, виникли в результаті снігопадів» — йдеться у статті вчених, опублікованій в Journal of Geophysical Research.

Вуглекислотні снігопади на Марсі були зафіксовані під час зимового сезону в південній півкулі планети над південною полярною шапкою в 2006-2007 роках. Вчені виявили великі вуглекислотні хмари розміром близько 500 кілометрів над полярним районом і невеликі короткоживучі хмари, на рівні 70-80 паралелі. Присутність на марсіанських полюсах вуглекислотного льоду було встановлено десятиліття тому. Кілька років тому зонд «Фенікс» зафіксував «звичайний» водяній сніг на Марсі.

Новини автора: Dimokk