Вчені пояснили, чому динозаври та птахи стали ходити «на напівзігнутих»

Сенсаційне відкриття зробили британські палеонтологи з Королівського ветеринарного коледжу (Хатфилд). Досі пір вважалося, що причиною ходи «на напівзігнутих», яка з часом з’явилася у динозаврів і попередників сучасних птахів, є поступове скорочення розмірів і маси хвоста. Однак дослідники під керівництвом Джона Хатчінсона, вивчивши і порівнявши анатомічну будову 17 викопних тварин, спростували цю думку.

Просканувавши кістки двоногих древніх ящерів і протоптахів, вони за допомогою спеціальної комп’ютерної програми відтворили їх скелет і мускулатуру, а потім проаналізували отримані дані. Головна причина зміни «ходи» динозаврів, як виявилося, не в зменшенні хвоста, а навпаки — у подовженні передніх кінцівок. Розвиток своєрідних «рук» і крил і призвело до зміщення центру ваги і до того, що перші птахи і ящери заради збереження рівноваги стали ходити «на напівзігнутих».

У результаті вивчення цього процесу палентологі отримали ще один корисний результат: оскільки хода динозаврів і стародавніх птахів змінювалася дуже повільно, їх анатомію можна використовувати як своєрідний індикатор геологічного «віку» цих тварин.

Джерело: newsliga.ru