Вчені пропонують до 2030 року відмовитися від нафти і газу

Вже через 20 років людство може задовольняти велику частину своїх потреб в енергії за рахунок поновлюваних джерел і відмовитися від нафти і газу.

До такого висновку прийшли вчені Марк Якобсон зі Стенфордського університету і Христина Арчер з університету Делавера. Результати, опубліковані в журналі PNAS, показують, що у світі достатньо альтернативних джерел енергії, та «енергетична революція» не має жодних економічних чи технічних перешкод.

Використовуючи комп’ютерну модель клімату Землі під назвою GATOR-GCMOM, вчені оцінили максимальний потенціал енергії вітру на планеті в сотні терават. Ці дослідження спростовують 2 попередні роботи, які говорили про те, що глобальне використання енергії вітру неможливо, так як одні турбіни забирють енергію у сусідніх.

У рамках своєї моделі дослідники встановили безліч віртуальних турбін по всій планеті (на суші і на морі) без урахування економічних, соціальних та інших факторів. Вони враховували втрати енергії вітрів, викликані кожним окремим вітряком, і оцінювали загальний вплив величезної кількості турбін на клімат Землі. Комп’ютерні розрахунки показали, що в якийсь момент настає точка насичення, коли будівництво нових вітряків не приносить додаткової енергії.

Обчисливши максимальний потенціал вітряків, дослідники розрахували, скільки турбін необхідно для отримання більшої частини від очікуваного світового споживання електроенергії в 2030 році, яке складе близько 11,5 терават. Згідно з їхнім прогнозом, 4 мільйони вітряків висотою 100 метрів будуть забезпечувати 7,5 терават енергії без будь-яких наслідків для клімата.Половіну з них пропонується встановити в море поблизу берегової лінії. Решту 2000000 займуть близько одного відсотка суші і будуть розосереджені по всьому світу, включаючи такі незаселені місця, як пустелі Гобі і Сахара. Відсутні 4 тераватта електрики за планом дослідників передбачається отримувати за рахунок сонячних батарей, гідроелектростанцій, геотермальних джерел та енергії хвиль та припливів.

«Ретельний вибір місць для установки турбін зведе до мінімуму витрати і вплив на навколишнє середовище, а також дозволить компенсувати тимчасове зниження сили вітру в окремих областях», — говорить Якобсон.

Однак, на думку вчених, для реалізації цих планів потрібна політична і суспільна воля. Адже, незважаючи на наявність технологій, на даний момент у світі працює лише один відсоток від необхідної кількості вітряних турбін.

Новини автора: newsone