Вчені запропонували отримувати їжу з деревини

1Американські біоінженери розробили технологію отримання харчового крохмалю з деревної целюлози в промислових масштабах. Методика переробки целюлози описана в статті, яка опублікована в PNAS. Огляд статті наводить ScienceNow.

Для отримання крохмалю в промислових масштабах автори пропонують використовувати відходи деревообробних виробництв. Згідно з результатами дослідження, з 200 кілограмів целюлози буде можливо отримувати до 20 кілограмів крохмалю, який забезпечить людини вуглеводами на 80 днів. Вартість такого перетворення в поточних цінах складе мільйон доларів.

Разом з тим, вчені припускають, що подальші дослідження дозволять спростити та здешевити процедуру, знизивши вартість отримання крохмалю до 50 центів на людину в день. За наявності 100 мільярдів тонн целюлози щороку, автори статті вважають можливим отримувати до 4,5 мільярдів тонн крохмалю, що вдвічі перевищить світове виробництво зернових і забезпечать їжею до 30 відсотків населення, яке буде населяти планету до 2050 року.

Для отримання крохмалю з целюлози вчені використовують два набори ферментів, які виробляють генетично модифіковані бактерії. Перша група ферментів розкладає целюлозу на пари молекул бета-глюкози (целобіози). Потім другий набір ферментів перетворює отримане з’єднання в амилозу — один з полісахаридів крохмалю, що складається з ланцюжків альфа-глюкози.

В результаті процесу виходить солодкувата крохмальна субстанція. Незважаючи на те, що лише третина целюлози цілком переробляється в амилозу, відходом перетворення є звичайна глюкоза. Її, за задумом вчених, можна використовувати для виготовлення біопалива.

Запропонований метод може стати альтернативою сучасним способам отримання біопалива, які використовують кукурудзу і цукровий очерет в чистому вигляді. Як повідомляла в 2012 році Deutsche Welle, з приходом таких видів палива в Європу, з новою силою почалися дебати щодо того, як виробництво біоетанолу впливає на світову ситуацію із забезпеченістю продовольством.