Вчені з’ясували, в чому полягає привабливість шоколаду

Вчені з США з’ясували, що певна частина мозку змушує людей без міри їсти солодощі, зокрема, шоколад, або віддавати перевагу «некорисною їжі». Висновки дослідників опубліковані в журналі Current Biology.

Провівши експерименти на мишах, учені виявили, що частина мозку, раніше пов’язують з функціями руху, реагує на «харчові подразники», беручи участь у хімічних реакціях, схожих з реакцією організму на опіум.

«Це означає, що мозок має більш великі ділянки, змушують людей з надлишком вживати« їжу-винагороду », ніж вважалося раніше. Це може бути причиною надспоживання, з яким ми стикаємося сьогодні », — цитуються в повідомленні видавничої групи Cell Press слова співробітниці університету Мічигану Олександри Ді Фелічеантоніо.

Команда дослідників зробила відкриття, даючи мишам препарат, що доставляється відразу в область мозку під назвою неостріатум (нова частина смугастого тіла півкулі великого мозку). В результаті ці тварини з’їдали вдвічі більше шоколадних драже, ніж зазвичай. Одночасно вчені зафіксували зростання енкефалінів (нейропептид з морфіноподібними дією) в тій же мозкової області, коли пацюки починали їсти шматочки їжі, вкриті цукровою глазур’ю, як і шоколадні драже.

На думку вчених, це не означає, що енкефаліни або подібні речовини змушують мишей більше любити шоколад, а їх відкриття свідчить про те, що хімічні речовини в головному мозку збільшують бажання і прагнення мишей їсти цукерки.

Висновки вчених викрили нову, несподівану роль неостріатум, так як ця область переважно асоціювалася з функціями руху. На думку дослідників, їхня знахідка допоможе пролити світло і на проблему надмірного вживання людьми «шкідливої їжі».

«Та ж область мозку стає активною у повних людей, коли вони бачать їжу або у наркоманів, коли вони бачать наркотики. Це означає, що цей нейропередатчіков може призводить до деяких форм надспоживання і розладів харчової поведінки у людей », — говорить провідний автор дослідження.

Вчені сподіваються просунутися далі і розслідувати пов’язаний феномен, коли проходить повз улюбленого фаст-фуду людина, відчуває раптове бажання зупинитися і покуштувати «шкідливу їжу».

Новини автора: Dimokk