Виявлена здатність мозку несвідомо розв’язувати математичні задачі

Скільки буде «8 + 6 + 9»? Стоп! Ізраїльські вчені стверджують, що ваш мозок знає відповідь ще до того, як ви почали думати над цим завданням. Нове дослідження, опубліковане в журналі PNAS, показує, що ми можемо несвідомо читати і виконувати математичні дії.

Раніше автори інших робіт встановили, що мозок здатний несвідомо сприймати окремі слова і числа. Дослідники з Єврейського університету Єрусалиму (Hebrew University) вирішили перевірити, чи може він справлятися з більш важкими завданнями. Для цього вони провели два експерименти, використовуючи особливу методику, коли добровольцям демонструється різне зображення для кожного ока.

У першому випадку лівим оком учасники експерименту на короткий проміжок часу бачили математичну задачу, в якій потрібно було виконати додавання або віднімання трьох чисел. В цей же час правим оком вони дивилися на швидко мінливі геометричні фігури.

У ході цієї процедури яскраві миготливі предмети настільки відволікають увагу, що зосередитися і усвідомити завдання просто неможливо. Потім люди обома очима дивилися на мінливі числа і повинні були якнайшвидше їх називати. Виявилося, що швидше за все добровольці реагували на число, яке було відповіддю до побаченого раніше арифметичному дії. Як ніби їх мозок був підсвідомо знайомий з ним і чекав його появи.

У другому експерименті ліве око учасників експерименту бачив різні пропозиції. Деякі з них були абсолютно звичайними, а інші не мали ніякого сенсу, наприклад: «Я випив кави» та «Я гладив кави». Потім добровольців просили пригадати побачену фразу.

Вчені помітили, що добровольці краще і швидше запам’ятовували безглузді пропозиції. Вони пояснюють це тим, що мозок неусвідомлено обробляє словесні конструкції і відзначає незвичайні моменти.

Це відкриття піднімає питання, чи необхідно абстрактного мислення свідомість? Як видно, мозок цілком може обходитися без нього для вирішення деяких завдань і аналізу пропозицій. А значить, подібна мозкова діяльність може бути характерна не тільки для людини, але і для тварин.

Новини автора: newsone